tisdag 26 juli 2011

Temphysteri

Jag måste bara få ställa denna fråga...
Varför i hela friden tempar man barnen hela tiden???
Jag kan väl oxå göra det men inte bara för att de är lite varma...
Vad är vitsen.
Man blir väl inte friskare för det...?
En koll på allmäntillståndet är väl mycket bättre. Ett barn kan ju ha en hel del feber utan att de blir så jättepåverkade. Att man tempar små bebisar när de är febriga är väl nåt man kanske gör oftare eftersom de inte gör så stort väsen av sig... men när de börjar bli lite större o man känner sitt barn bättre, behövs det verkligen dessa små siffror för att säga om de är dåliga eller inte???
O sen när blev det praksis att tempa svala barn?
I min värld lägger man på en filt...

Detta retar säkert upp en del, men detta eviga tempandet har jag funderat över länge... Det känns för mig helt maniskt.
Är det någon vuxen som tempar sig själv hela tiden?

Det känns lite som i maniska bantartider där man först börjar väga en gång i veckan, sen varje dag o till slut varje gång man tar ett glas vatten för att se hur många gram man gick upp.
HYSTERISKT.

Barnen måste ju smittas av den hets det måste vara att tempas hela tiden.
Inte ens inlagd på sjukhus o med inskrivningstemp på 40 tempAr de så ofta som det görs ute i landet
Jag tycker det är helt förbluffande.


♥ . .))(
♫ .(ړײ) ♫.
♥ .«▓» ♥. PUSS O
♫ ..╝╚.. ♫. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar