onsdag 3 augusti 2011

Japaner på jobbet....

Igår fanns denna på FB
PRÖVA DITT NAMN PÅ JAPANSKA :
A= ka, B=tu, C= mi, D= te, E= ku, F=lu, g= ji, H= ri, I= ki, J= zu,
K= me, L= ta, M= rin, N= to, O= mo, P= no, Q= ke, R= shi, S= ari,
T= chi, U= do, V= ru, W=mei, X= na, Y= fu, Z= zi.......then paste
ur Japanese name below... :)) ......... share this......lite KUL !!
Mitt namn blev ME-KI-MI-ME-KI

O sen slog det mig....
För några år sen hade vi Japaner på studiebesök hos oss på jobbet....
Jag presenterade mig såklart somKicki.... öööö
De tyckte det var ett konstigt namn...
Oja, om bokstäverna stämmer här ovan så tycker jag det med ... jag förstår att de tyckte det var ett konstigt namn...
Vem heter ii

Tydligen jag direktöversatt till japanska....
Men nu vet jag ju
Mekimemiki ska det ju vara :-D

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar