söndag 12 december 2010

Kritik...?

Det är ganska många som inte klarar av att någon påstår något annat än vad de själva anser rätt...
Något som kan kännas som kritik eller påhopp kanske är tänkt i all välmening - faktiskt....
Goda råd o tips kan vara svårsmälta men ibland ganska bra att ta in...
Man kan inte alltid tro att man är BÄST PÅ ALLT o bara låta ord passera rakt igenom en....
Om man aldrig skulle få lov att kritisera en mamma....
oj oj oj...
I den världen skulle jag nog inte vilja leva ...
Tänk på de barn som inte har någon snäll mamma att skryta med... som far väldigt illa....
Var skulle många av dem vara om deras mammor inte fått "kritik" av andra...

Nä att inte klara av meningar som ibland kommer farande känns för mig som om man tar sig själv på för stort allvar…
Jag har gjort det själv med… o tänker inte vara den som ”kastar första stenen”
O man behöver inte alls gilla det jag skriver… det är bara min åsikt… o vet ni vad… får jag input o kanske andra referensramar på grund av saker man lär sig på vägen och av det människor runt omkring mig säger kanske jag tycker annorlunda om 10 år…

Kritik behöver inte alltid vara så negativt… man kanske får en annan vinkel på en situation.
MAN KAN LÄRA SIG NTA SAKER
Å gör man inte det är det väl bara att låta det "gå in där o ut där"…. Eller?

Ett milt förvirrande inlägg kanske  men det var skönt att skriva lite luddigt :-/
Det är ju en sida för filosoferande så :-D

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Håller med dig helt och fullt! Vi är väl alla till mans lite rädda för att ge kritik, både bra och dålig.

    SvaraRadera